Διαφήμιση της COSMOTE «Ένας κόσμος, καλύτερος για όλους»

Περιήγηση:
Διαφήμιση της COSMOTE «Ένας κόσμος, καλύτερος για όλους»
Το 2018 η ιδέα του καθηγητής κοινωνιολογίας Νίκου Παναγιωτόπουλου πήρε μορφή μέσα από την συνεργασία του  με την COSMOTE, δημιουργώντας τη διαφήμιση Ένας κόσμος, καλύτερος για όλους.

Ένας κόσμος χωρίς ανισότητες, καλύτερος για όλους. Το πρώτο βήμα για να τη δημιουργία του είναι των ανισοτήτων γύρω μας, κάτι που επιτεύχθηκε μέσα από την πραγματοποίηση ενός Privilege Walk. Διαφορετικοί άνθρωποι από κάθε γωνιά της Ελλάδας συμμετείχαν σε αυτή τη βιωματική άσκηση, η οποία δείχνει πώς επηρεάζεται η πορεία και η εξέλιξή μας, από τις συνθήκες και τα προνόμια που υπάρχουν στη ζωή μας.
Tο «privilege walk» ως βιωματική άσκηση αποτελεί έναν, διεθνώς αναγνωρισμένο, παιδαγωγικό παραστατικό τρόπο, ο οποίος στοχεύει στην ανάδειξη των κοινωνικών ανισοτήτων και στη συνειδητοποίηση του τρόπου παραγωγής τους.Πιο συγκεκριμένα, το «privilege walk» είναι μια πρακτική άσκηση στο πλαίσιο της οποίας οι συμμετέχοντες, προερχόμενοι από διάφορα κοινωνικά περιβάλλοντα, στέκονται ο ένας δίπλα στον άλλο, σε μια ευθεία γραμμή. Ένας συντονιστής διατυπώνει φράσεις που αναφέρονται σε συνθήκες, καταστάσεις και ιδιότητες και ζητά από τους συμμετέχοντες να μετακινούνται βήματα εμπρός κάθε φορά που μια από τις φράσεις που ακούγονται τους αφορά.
Αφού έχουν εκφωνηθεί όλες οι φράσεις καθίσταται σαφές το γεγονός ότι:
• η κοινωνική διαδρομή του κάθε ατόμου συνδέεται με τις συνθήκες της ζωής του
• οι διαφορετικές συνθήκες προσφέρουν διαφορετικές ευκαιρίες στο κάθε άτομο και, άρα, τελικά, παράγουν κοινωνικές ανισότητες
Η ιδέα παρουσιάστηκε στα δελτία ειδήσεων των καναλιών Alpha, ΑΝΤ1, Star και ΣΚΑΙ